dimarts, 4 de setembre del 2012

RAVIOLIS DE SALMÓ

L'entrada d'avui és realment especial. Fa un temps vaig penjar una recepta de Agnolotti on la pasta l'havia fet jo. Arrel d'aquesta recepta, els meus companys de feina van decidir regalar-me un màquina per a fer pasta. Increíble!!! L'estona que jo em passava amb el rodet per allisar la pasta, que ara s'enganxa per aquí després per allà... un rotllo i ara voilà, en un moment i sense esforç ho tenim fet.

Amb la màquina de pasta és molt més senzill, de fet els braços no t'acaben fent gens de mal, que ja és important.

Fer pasta té la seva feina, i per això a diari usem pasta comprada, però creieu-me que val la pena que el dia que tingueu una miqueta de temps feu la pasta vosaltres mateixos perquè és totalment una altra història.

Així que he decidit fer raviolis, ja que la pasta farcida és la meva preferida, a més amb un sol plat ja en tens prou. Amb la pasta aportem hidrats de carboni i amb la carn o el peix aportem les proteïnes, si a més ho acompanyem amb tomàquet hi formatge hi aportem vitamines i una mica de greix (en el meu cas molt ja que m'encanta el formatge).

I a tots els excompanys de feina: GRÀCIES

Doncs res, passo a explicar-vos la recepta.

Ingredients per a 2 persones:

Per a la pasta:

  • 100 gr de farina
  • 1 ou
  • sal
Per al farciment:
  • 75 gr de formatge per untar
  • 2 talls de samó fumat
  • formatge ratllat
  • tomàquet triturat
Elaboració:

En primer lloc farem la pasta. Posarem la farina sobre el marbre en forma de volcà, i en el que seria el cràter i hi posem els ous (en aquest cas un ou) i ho anem barrejant tot.

Treballarem aquesta massa fins que ja no se'ns enganxi a les mans (uns 10  minuts) i la deixarem reposar tapada amb paper film durant 30 minuts.

Mentre, podem anar preparant el que és el farciment. En aquest cas tallarem el salmó en trossets ben petits i el barrejarem amb el formatge d'untar. Jo l'he fet amb un formatge d'untar amb fines herbes i queda boníssim. Ho reservarem.

Passats els 30 minuts podem treballar la massa. El que farem és fer una bola amb la massa i l'aplanarem amb el rodet. Llavors en la màquina per a la pasta, triarem l'opció en que els rodets són més amples, i anirem passant la massa unes 5 vegades. L'anirem espolvolrejant amb farina per tal que no s'enganxi a la màquina.

A poc a poc anirem estrenyent els rodets de la màquina fins a tenir la massa tan fina com nosaltres volguem.

Estendrem la massa en la superfície i hi anirem posant culleretes de farciment. Taparem la massa amb una altra capa de massa i tallarem amb la forma desitjada. Jo ho he fet de la manera més fàcil que és en quadrats, però amb un motlle o fins i tot, un got li podem donar la forma que volguem.


Quan tinguem les masses tallarem, doblegarem les puntes del ravioli i ja el tindrem a punt.

En una olla posarem força aigua i esperarem fins a l'ebullició. Quan arrenqui el bull hi posarem la pasta, que s'hi estarà entre 4 i 5 minuts



Passats els 5 minuts, ja només ens queda emplatar-los. Ho decorarem amb un parell de cullerades de tomàquet i amb una mica de formatge ratllat. I aquest seria el resultat!


BON APPETIT!!!!


2 comentaris:

  1. Juass han d'estar...!! jo també en vaig fer una vegada de pasta fresca, però la vaig fer sense maquina, amb el rodet!! jajaja!! va ser dur però com tu dius, el resultat val moolt la pena!! el farcit que hi has posat m'encanta!

    ResponElimina