divendres, 28 de setembre del 2012

PASTÍS DE POMA

Després de tants dies d'anar entrant receptes del sopar del divendres i ara m'en adono que m'en falten dos d'importants, però aquestes ja entre dins la secció postres, que sempre acostuma a ser la més exitosa.

Com que a la meva cuina no em puc permetre fer un postre de tipus individual per a tanta gent, és a dir, una copa, un coulant... vaig decidir que faria un parell de pastissos i així cadascú que agafi el que vulgui.

Un el tenia força clar, ja que és molt fàcil de fer i en general agrada a tothom. L'altre va ser una petició del Sebas.

De moment us deixo amb el pastís que vaig triar jo i ja més endavant us passaré el pastís que va triar ell.

Ingredients

  • 3 pomes
  • 6 ous
  • 1 iogurt natural
  • 1 mesura de iogurt de sucre
  •  3 mesures de iogurt de farina
  • 1 sobre de llevat
  • Raspadura de llimona i el seu suc
  • Mantega
Elaboració

En primer lloc separarem les clares dels rovells.

Barrejarem els rovells amb el sucre, el iogurt, la farina, la raspadura de llimona i el llevat.

Muntarem les clares a punt de neu i les incorporarem a la massa molt lentament per tal que no ens perdin el volum.

Ho deixarem reposar el temps que triguem a fer la següent tasca.

Pelarem les pomes i les tallarem a trossos en forma de mitges llunes ben fines. Conforme anem tinguen els trossos en un plat hi tirarem el suc de la llimona pe evitar l'oxidació de la poma.

Encendrem el forn i el preescalfarem a 200ºC.

En el motlle, posarem una cap de massa i una altra de làmines de poma i així successivament. L'última capa serà de poma amb làmines de mantega i ho regarem amb un bon tou de sucre.

Ho courem al forn durant 30 minuts a 200º i després baixarem la temperatura a 180º on s'hi estarà, pràcticament, una altra mitja hora ja que és un pastís que costa una mica de coure.

Com sempre, sabrem si el tenim ben cuit, quan el punxem amb un escuradents i aquest surti ben net.


Per a mi és un dels millors pastissos, és una mica més elaborat que un pa de pessic, però no és gens empalagós.

BON PROFIT!!!!

2 comentaris:

  1. saps que el primer pastis que vaig fer va ser un pastis de poma?? crec que el vaig fer un parell de vegades i ja va estar! pero recordo el sabor, que bo!! me n'has fet venir ganes!! petons

    ResponElimina
  2. Tens un premi al meu bloc! Passa a recollir-lo!

    http://carmetarusquilleta.blogspot.com.es/2012/09/premi-liebster.html

    Petonets!

    ResponElimina