diumenge, 9 de setembre del 2012

ENDÍVIES AMB GULES

Ara que m'hi fixo, trobo que no tenia entrada per un dels plats que més m'agraden, sobretot a l'estiu ara que ja s'acaba. Són les AMANIDES. Partint de fulles d'enciam o semblant, podem elaborar una infinitat de plats i no exagero quan dic infinitat.


Doncs aquí en va un d'elles: Endívies amb gules, gambetes i anxoves. Com que l'estiu ja s'acaba serà una amanida temperada. Amb la sal que ens aporten les gules i les anxoves dissimularem una mica el gust amarg que pugui tenir l'endívia, tot i que us he de dir, que el dia que vaig preparar aquesta amanida, les endívies eren boníssimes i no tenien ni rastre d'amarg.

Anem doncs  a proposar-vos el nou plat:

Ingredients per a 4 persones:

  • 4 endívies
  • 250 gr de gules
  • 50 gr de gambetes
  • 6 filets d'anxova
  • 2 tomàquets grans
  • 1 dent d'all
Elaboració:

Netegem les endívies i escollim les fulles més grans. També netegem els tomàquets.

Posem un raig d'oli a la paella i hi fregim l'allet tallat a làmines. Quan aquest ja estigui dauradet, hi afegirem les gules i les gambetes ja cuites tallades a trossets.

Després de 5 minuts apagarem el foc i tallarem les anxoves a trossests petitons que anirem afegint a la paella i remenant per emmalgamar tots els ingredients.

Disposarem les fulles d'endívies fent un cercle pel plat i en els espais hi posarem trossos de tomàquet. Al centre dels plats hi posarem les gules tèbies i ho servirem.

Tot amanit amb un bon raig d'oli i ja tenim una amanida boníssima preparada.

Bon profit!!!

2 comentaris:

  1. m'encanten les endivies i si estan farcides encara més. una amanida genial!

    ResponElimina
  2. Hola Montse, m'encanta aquesta recepta.
    Gracies per la teva visita i comentari al meu blog.
    Em quedo de seguidora, degustant les teves bones receptes.

    ¡¡¡¡BONA DIADA!!!!!

    ResponElimina