divendres, 4 de gener de 2013

"NEVADITOS"

Vaig estar preparant aquesta entrada per abans de festes, però de cop es va penjar l'ordinador i el temps just que tenia no em va permetre tornar-m'hi a posar i, és clar, amb totes les festes pel mig doncs, missió impossible. I com que les festes encara no s'han acabat doncs posaré aquesta recepta tot i que a aquestes alçades probablement ja n'estem ben tips de dolços.

Jo mai havia provat els nevaditos, però el Sebas em va dir que li agradaven molt i que una de la feina n'havia portat, així que li vaig dir que li demanés la recepta i que intentaria fer-ho.

Dit i fet, un cop vaig tenir la recepta m'hi vaig posar. La primera vegada que els vaig fer els vaig trobar sosos. La recepta no tenia sucre i em va extranyar, però vaig pensar que amb el sucre glaç de per sobre seria suficient, però no. Així que vaig afegir una mica de sucre a la recepta i els vaig fer de nou i voilà segons l'expert de casa PERFECTES.

Tot val a dir que els primers com que eren una mica aburridots per aprofitar-los els vaig banyar amb xocolata i com sempre van tenir una gran acceptació. Posteriorment em van dir que d'aquests se'n deien "MORENITOS". Doncs bé us posaré la recepta d'uns i dels altres i vosaltres decidiu quina us agrada més. Em sap greu, però no podré posar cap foto dels Morenitos, doncs no em pensava que en tragués cap profit.

Ingredients

  • 375 gr de llard de porc
  • 625 gr de farina normal
  • Mitja culleradeta de sal
  • 100 ml de vi blanc o conyac
  • Mitja pela de llimona ratllada
  • 2 cullerades soperes de sucre (si voleu fer morenitos no cal)
  • Sucre glaç (nevaditos)
  • Xocolata per fondre (morenitos)
Elaboració

Batem bé el vi (jo ho vaig fer amb vi) i el llard amb la batedora, quan tingui un aspecte pomada hi afegim la farina tamissada, la sal, el sucre en el cas dels nevaditos i la ratlladura de llimona.
Posem el forn a 180ºC només per la part inferior.

Estirem la massa que tingui mig cm d'alçada i la tallem amb un motlle rodó si volem fer els clàssics o amb diferents formes segons ens agradi.

Ho coem durant 20 minuts al forn i llavors encenem el grill i ho "gratinem" amb l'objectiu que ens quedin ben dorats.

Ho traiem del forn i els deixem refredar.

NEVADITOS: un cop freds espovoregem amb sucre glaç
MORENITOS: desfem xocolata amb un rajolí d'aigua al microones amb compte que no es cremi i hi banyem la massa i la deixem refredar.

Com veieu és ben senzill oi?