dimarts, 15 de gener de 2013

TIRAMISÚ

Pocs postres són tan senzills de fer i tenen tant bon resultat. Qui em coneix pensarà que és estrany això que dic, ja que a mi no m'agrada gaire per no dir gens el tiramisú. Resulta que m'agraden tots els formatges (pràcticament) però no puc amb el mascarpone, no sé si és el gust o la textura que em recorda massa a la nata. Total que he provat varis tiramisús i no n'he trobat cap que m'agradi.

Tot i això, sempre el tenia en ment de fer algun dia ja que estava que a casa a agradaria, ja que som uns gran cafeters. Així que em vaig decidir a provar-ho i la veritat és que va triomfar tant que en menys d'un mes varen trobar 3 excuses diferents per demanar-me que el repetís.

Així que us deixo la recepta:

Ingredients per a 4 p:

  • 2 ous
  • 25 gr de sucre
  • 1 polsim de sal
  • 250 gr de formatge mascarpone
  • 35 cl de cafè expresso
  • 20 cl de Bailey's
  • 250 gr de melindros
  • cacau
Elaboració

En primer lloc separarem les clares dels rovells. Barrejarem els rovells amb el sucre fins a blanquejar la mescla.

Per altra banda muntarem les clares a punt de neu amb el polsim de sal.

En un altre bol batrem enèrgicament el mascarpone i l'incorporarem a la mescla de rovell i sucre.

A poc a poc i amb moviments envolvents incorporarem les clares. Finalment hi afegirem el Baileys.

Per un altre costat farem el cafè i el posarem en un plat pla. Hi anirem sucant els melindros.

En una font posarem una base amb els melindros i els cubrirem amb el mascarpone. Posarem una segona capa de melindros i la tornarem a cubrir amb el mascarpone allisant la superfície.

Deixarem la font tapada amb paper film unes hores al frigorífic i just abans de servir hi espolvorejarem el cacau per sobre.




Com veieu és molt senzill de preparar i a més no requereix ni forn!

*Aquest tiramisú el vaig fer fa cosa d'un mes per a una persona que ens va deixar el dissabte, així que el post va dedicat a ell i a la seva família.