dijous, 22 de novembre del 2012

TRUITA DE TOMÀQUET

Sempre hem fet truites de tot el que ens poguem imaginar.

Tinc una amiga que fins i tot diu que l'ha fet de la paella del dia anterior, ja que l'ou estova l'arròs que ja està una mica sec. No sé, jo no ho he provat i sincerament no em fa pas massa gràcia, a més si a casa es fa paella no n'acostuma a quedar per la setmana següent.

Bé, doncs continuant amb les truites, una que sempre m'ha agradat molt és la de tomàquet que fa me mare. De petits ens la feia molt sovint i de sobte, va deixar de fer-la. Al cap d'uns anys la va tornar a fer i, renoi quin descobriment! Així que jo me la vaig copiar tan bon punt vaig marxar de casa. Pot ser més o menys ràpida, però és senzilla en tots els casos, sobretot perquè tot i que porta el nom de truita, no té forma de truita sinó d'ous remenats, de manera que risc 0 a l'hora de fer la truita.

Aquí us deixo l'entrada pel que podria ser un sopar ràpid.

Ingredients:

  • 3 tomàquets madurs
  • 4 ous
  • 1 dent d'all
  • sal
  • sucre
  • oli
Elaboració:

Agafarem els tomàquets els netejarem i els ratllarem o triturarem. Hi afegirem un pessic de sucre, perquè en tregui l'acidesa.*

En una paella posarem oli a escalfar i quan sigui calent i afegirem l'all tallat a trossets fins que a agafi una mica de color.

Afegirem el tomàquet i el deixarem reduir fins que vegem que s'hagi begut part de l'aigua que conté.

Mentre batrem els 4 ous. Que afegirem a la paella i salarem al gust. Anirem donant voltes a la paella fins que vegem que l'ou es va fent i que da una barreja sense líquid.


En aquest moment ja el podrem servir. A la taula hem de deixar un bon trosset de pa que de ben segur farà falta.

Que aprofiti!!!

* Per fer-ne una versió més ràpida podem usar tomàquet triturat natural ja fet o fins i tot, tomàquet fregit directament. El gust canvia lleugerament però quan el temps prima, sempre va bé.

6 comentaris:

  1. ostres quina bona idea! jo tinc publicada una truita de pa amb tomàquet que fa un bar de prop de casa meva i m'encanta, pero de tomàquet sol no ho havia pensat pas....que bonaa!! amb lo que m'agrada el tomàquet!

    ResponElimina
  2. m'encanta aquesta truita a casa en diem simplement ou amb tomàquet.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A casa quan era petita en dèiem ous remenats amb tomàquet.Momt bons!!

      Elimina
  3. picoteo rápido y rico, para qué quoeres más? ;)
    Besos desde Bilbao

    ResponElimina
  4. muchas veces es nuestra cena rapida y buena,me encanta¡¡
    bon cap de setmana
    peto

    ResponElimina