divendres, 27 de juliol de 2012

CARBASSÓ FARCIT DE BACALLÀ

Avui estreno una nova secció que l'he anomenat PEIX. I és que si un ingredient em costa és el peix. Mai m'ha agradat gaire i no pas pel gust, sinó per les espines i és que els accidents infantils es queden coma traumes. I això és el que em va passar. Se'm va quedar clavada una espina a la gola i ho vaig passar fatal i des de llavors...

Així que la recepta d'avui tot i tenir peix, té el meu peix preferit el BACALLÀ i que en aquest cas com que va esqueixat, ni tan sols té espines. Tot seguit us l'explico:

Ingredients:

  • 3 dents d'all
  • 1/2 ceba
  • 1 pebrot verd
  • 5 cullerades de salsa de tomàquet
  • 2 carbassons mitjans o grans
  • pa torrat
  • bacallà esqueixat dessalat o dos talls (5x5) i els esqueixeu vosaltres mateixos

Elaboració:

El primer que farem serà tallar els carbassons per la meita a lo llarg, i en buidarem la carn, la reservarem.

En una paella i tirarem un raig d'oli i hi fregirem els allets laminats i la ceba i el pebrot verd tallats en juliana. Segons la salabror del bacallà hi afegirem o no la sal.

Als 5 minuts hi afegirem la carn del carbassó.

Quan la verdura ja estigui toveta, hi posarem el bacallà esqueixat i la salsa de tomàquet. Ho deixarem coure entre 7 i 10 minuts.

Ara ja podrem omplir els carbassons amb el farciment que acabem de fer.

Untarem una font per al forn amb oli i hi posarem els carbassons. Per sobre i espolvorarem una mica de pa ratllat i un raig d'oli.

Ho posarem a coure a 175º durant 10 minuts, i  llavors hi posarem el gratinador per 5 minuts més.

El podem servir amb una mica de salsa de tomàquet.

Bon profit!!!