divendres, 27 de juliol del 2012

CARBASSÓ FARCIT DE BACALLÀ

Avui estreno una nova secció que l'he anomenat PEIX. I és que si un ingredient em costa és el peix. Mai m'ha agradat gaire i no pas pel gust, sinó per les espines i és que els accidents infantils es queden coma traumes. I això és el que em va passar. Se'm va quedar clavada una espina a la gola i ho vaig passar fatal i des de llavors...

Així que la recepta d'avui tot i tenir peix, té el meu peix preferit el BACALLÀ i que en aquest cas com que va esqueixat, ni tan sols té espines. Tot seguit us l'explico:

Ingredients:

  • 3 dents d'all
  • 1/2 ceba
  • 1 pebrot verd
  • 5 cullerades de salsa de tomàquet
  • 2 carbassons mitjans o grans
  • pa torrat
  • bacallà esqueixat dessalat o dos talls (5x5) i els esqueixeu vosaltres mateixos

Elaboració:

El primer que farem serà tallar els carbassons per la meita a lo llarg, i en buidarem la carn, la reservarem.

En una paella i tirarem un raig d'oli i hi fregirem els allets laminats i la ceba i el pebrot verd tallats en juliana. Segons la salabror del bacallà hi afegirem o no la sal.

Als 5 minuts hi afegirem la carn del carbassó.

Quan la verdura ja estigui toveta, hi posarem el bacallà esqueixat i la salsa de tomàquet. Ho deixarem coure entre 7 i 10 minuts.

Ara ja podrem omplir els carbassons amb el farciment que acabem de fer.

Untarem una font per al forn amb oli i hi posarem els carbassons. Per sobre i espolvorarem una mica de pa ratllat i un raig d'oli.

Ho posarem a coure a 175º durant 10 minuts, i  llavors hi posarem el gratinador per 5 minuts més.

El podem servir amb una mica de salsa de tomàquet.

Bon profit!!!


3 comentaris:

  1. A qualsevol que no li agradi el peix li encantaria la teva recepta, quin bon farciment!
    Moltes gràcies per participar!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  2. Ja ho provaré, té molt bona pinta. Jo he publicat les flors farcides de bacallà. Ja em diràs que et semblen.
    Sussi

    ResponElimina
  3. Quina bona pinta aquest carbassó, bona idea!! a mi el peix m'agrada força, però reconec que acostumo a comprar els que tenen menys espines!
    A reveure!
    :)
    Bet

    ResponElimina