dissabte, 4 de maig del 2013

TOMÀQUETS FARCITS DE CARN

El que ara us presento és un dels plats que més m'agraden dels que fa me mare. És senzill de fer i sempre dóna molt bon resultat. Imagineu-vos què us dic que la part més "complexa" és la de buidar els tomàquets

A més ara comença a ser una bona època per fer-ne ja que ara tots aquells que teniu horts amb tomaqueres se us acostumen a acumular tomàquets a casa i us pregunteu sempre què en podeu fer? doncs unes tomàquetes farcides  per exemple.

Aquest farciment és de carn que sempre ha estat el meu preferit, però allà  la vostra imaginació per veure què hi poseu dins.

Ingredients per 4 persones:


  • 12 tomàques mitjanes o 8 de grans
  • 500 gr de carn picada (vedella, porc, pollastre...)
  • 3 allets
  • 1 ou
  • pa ratllat
  • julivert
  • mantega
Elaboració:

Laminarem els alls i tallarem el julivert ben petit. Batrem un ou i ho barrejarem tot amb la carn que vagi agafant tots els sabors. Ho reservem.

Agafarem els tomàquets, en treurem el verd de la part superior i els buidarem amb una cullereta. Tot el tomàquet extret el guardarem per fer, per exemple, un salsa de tomàquet.

Omplirem els tomàquets amb la carn picada i els anirem posant en una safata de forn.

Posarem una lamineta de mantega a sobre de la carn picada que sobresurt, i ho espolvorejarem amb pa ratllat.

Ho introduirem al forn  a 175ºC durant 45 minuts i 5 minuts més amb el grill posat per torrar el pa ratllat al final de la cocció.

No us oblideu de posar unes bones llesques de pa a la taula, i és que el suquet que deixar anar és deliciós.


MOLT BON PROFIT!!!

5 comentaris:

  1. Doncs em sembla un farcit fantastic!! es més, el faré qu m'encanten els tomaquets farcits del que sigui! petons

    ResponElimina
  2. Ostres quina bona pinta!! Me l'apunto ;)

    ResponElimina
  3. Hola, estic molt contenta, has passat pel meu blog i has estat la seguidora nº 300, m'ha fet molta il.lusió...!!!
    Gràcies.

    vaig seguint les teves publicacions.

    Fins aviat!

    *Pilar*

    ResponElimina
  4. Montse, que m'agraden aquests tomàquets farcits!!. Trobo que son un sopar o un entrant fantàstic, així que felicita a la teva mare de la meva part... bé i a tu també per la aprt que et toca, jeje
    Un petó i m'en vaig a veure la Dobos.

    ResponElimina
  5. Ara que són tan bons, aquest és un plat que m'encanta! Tenen una pinta fantàstica!
    Marta

    ResponElimina