diumenge, 10 de febrer de 2013

PA FARCIT DE PERNIL I FORMATGE

Fa uns dies va venir el meu germà de visita i com és d'esperar li vaig fer els seus plats preferits, sopa de galets, magdalenes i qualsevol cosa que tingui formatge.

Com que no acostumo a menjar pa més que les torrades d'esmorzar, doncs em vaig trobar que no tenia pa i si volia tenir el sopar llest, no em donaria temps d'anar a comprar-ne, així doncs vaig preferir fer-lo jo.

Buscant entre algunes receptes originals de pa em vaig trobar amb aquesta del blog Mis platos favoritos, i em va semblar perfecte. Aquí us passo la recepta:

Ingredients:

  • 1/2 kg de farina de postres
  • 75 gr de mantega
  • 1 culleradeta de sal
  • 150 gr de pernil dolç
  • 200 gr de mozzarella
  • 25 gr de llevat fresc
  • 1 ou
  • 250 ml de llet
Elaboració:

Escalfarem la llet fins que estigui lleugerament calenona, és a dir, que hi poguem posar els dits i no ens cremem, afegirem la mantega i el llevat que desfarem amb les mans.

Tamissarem la farina, la sal i ho barrejarem amb la llet.

Treballarem la massa uns 10 minuts i en farem una bola que taparem amb un drap i guardarem amb un lloc una mica càlid durant aproximadament una hora.


Passada l'hora estendrem la massa i hi afegirem el pernil i el formatge


Ho enrotllarem i ho deixarem reposar de nou durant una hora.

Pintarem la barra de pa amb ou, hi farem uns talls i hi espolvorejarem orenga.

Ho posarem al forn a 180ºC durant uns 20-25 minuts.

 I ja ho tindrem a punt per mejar. Molt bon profit!!!!