dilluns, 28 d’abril del 2014

GALETES CASI DANESES

Ja veieu que com el nom indica, aquestes galetes són el més semblant que he fet a les típiques galetes de mantega daneses. Són espectacularment bones i vaig extreure la recepta d'aquest blog, The pink cake factory, que sens dubte m'ha fet un gran descobriment.

Resulta que pel dia del meu sant els pares em van regalar una caixa tot d'objectes per a la pastelería decorativa, però és clar, després de tantes mones vaig pensar que m'hauria d'esperar per a estrenar-ho. Doncs resulta que aquella mateixa tarda varen vindre els amics dels meus pares de visita i vaig aprofitar l'ocasió per fer unes galetes.

Aquí us deixo la fantàstica recepta!

Ingredients:

  • 250 gr de mantega
  • 150 gr de sucre glaç
  • 450 gr de farina
  • Suc d'una llimona o extracte de vainilla
  • Xocolata negra i blanca
Elaboració:

Deixar la mantega a temperatura ambient durant unes hores abans.

Barrejar la mantega amb el sucre glaç.

Afegir-hi la farina tamissada i anar treballant aquesta massa amb les mans. Quan ja tenim una bola feta hi afegim el suc de la llimona o l'extracte de vainilla i ho tornem a barrejar.

Fem una pilota i la tapem amb paper film, la deixem a la nevera durant un mínim d'una hora.

Estenem la massa sobre el marbre de la cuina, deixant una doblada d'uns tres mil·límetres si volem fer-les ben fines o de ig centímetre.

Amb uns talladors de galetes, els hi anem donant forma. Les anem disposant sobre la safata de forn empaperada amb el paper sulfuritzat.

Escalfem el forn a 180ºC. En el forn que jo ho vaig fer no tenia ventilador i em van tardar uns 15 minuts a coure's, però amb el ventilador, amb 10 minuts és suficient.

Les traiem del forn i les deixem refredar.

Aleshores ja les podem decorar amb la xocolata tal i com volguem.

*Recordeu les xocolates les desfem al microones en períodes de 30 segons, jo sempre hi afegeixo una mica de llet o de mantega segons la consistència que necessito.



6 comentaris:

  1. No em puc resistir a provar una nova recepta de galetes, les faré a casa!

    ResponElimina
  2. a mi em tornen boja aqeust tipus de galetes, em porten a nadal directament!! pels lots de nadal que abans en donaven! jeje que bones...petons

    ResponElimina
  3. Les galetes de mantega són taaaan bones que és difícil menjar-ne només una, t'han quedat perfectes i molt variades!! un petó!!

    ResponElimina
  4. Tens raó! Faig una recepta de galetes similar i recorden molt a les daneses... He "descobert" que si hi afegeixo un pessic de sal, el gust encara m'hi recorda més... T'han quedat molt bé, molt divertides!
    Marta

    ResponElimina
  5. han de ser boníssimes i t'han quedat molt boniques amb aquestes formes tan xules.
    Farcides de xocolata, de vici total!

    ResponElimina
  6. Quiero una mariposa y un corazón :) jeje Un besito!!!

    Recetas de una gatita enamorada

    ResponElimina