dimarts, 23 de juliol del 2013

MANDONGUILLES AMB SALSA DE CEBA

M'encanten els caps de setmana amb activitats diverses, tenir coses a fer, gent a qui visitar o rebre visites. Però després d'uns mesos totalment ocupats també ve de gust un cap de setmana sense horaris i tenir res especial per a fer.

Normalment aquests caps de setmana a casa meva, els dediquen a aixecar-nos relativament tard del llit, provar nous menjars o plats més elaborats, menjar, jeure i tornar a menjar. Ja ho sé sona molt avorrit, però de tant en tant ens encanta.

Així que un dels plats que us porto avui, és un ben senzill (tot i haver-os dit que els fem elaborats) simplement requereix una bona estona de cocció que el dia  a dia no permet.

A casa ens encanten les mandonguilles, de qualsevol tipus de carn i acompanyades de qualsevol salsa. Un dia vaig veure per internet una salsa de ceba i és que a nosaltres ens encanta la ceba, en totes les seves versions, així que vaig decidir fer unes mandonguilles amb salsa de ceba, però a la meva manera. A veure què us sembla.

Ingredients:

  • 500 gr de carn (en aquest cas gall d'indi)
  • 1 1/2 ceba
  • 1 ou
  • julivert
  • sal
  • 1 dent d'all
  • llet
  • pa ratllat
  • pebre
  • Brou vegetal
  • Vi blanc
Elaboració:

En primer lloc prepararem les mandonguilles. En un bol posarem la carn, pa ratllat, el julivert triturat, l'all tallat molt petit i l'ou. Barrejarem tota la massa fins a homogenitzar-la.

Farem les mandonguilles de la mida que ens agradi i les fregirem en una paella en oli abundant. Les podeu passar per farina primer, però jo no ho he fet, ja que volia l'oli lo més net possible.

En primer lloc triturarem tota la ceba ben petita i la posarem a daurar en el mateix oli on hem fregit les mandonguilles a foc molt baix, durant uns 20 minuts.

Quan ja estigui daurada hi afegirem un bon raig de vi i el deixarem reduir.

Seguidament hi afegirem el brou, un got o got i mig. I també hi afegirem les mandonguilles perquè es vagin coent al mateix amb el suc que del brou i de la ceba.

Ho tindrem al foc fins que es redueixi la salsa.


Us ben asseguro que és plat boníssim i no tingueu por de la ceba, que de tanta cocció lenta queda finíssima.

MOLT BON PROFIT

4 comentaris:

  1. Que buena pinta Montse encima pavo que es más sano..hummmm
    Besos

    ResponElimina
  2. Les mandonguilles m'encanten! i la salsa de ceba ha d'estar tremenda, una combinació perfecta!

    ResponElimina
  3. Les coses senzilles són les millors! pensar poc i disfrutar molt! a mi també m'agraden molt els caps de setmana de fer ben poca cosa! molt bones aquestes mandonguilles! t'han sortit de luxe noia! petons

    ResponElimina
  4. M'encanten les mandonguilles i aquesta salseta, ummm, que bona.
    Montse,passa't pel meu blog i recull el premi que t'he deixat.
    Una abraçada

    ResponElimina