dimarts, 12 de febrer del 2019

PASTÍS DE POMA Y CANYELLA

L'altre dia vaig veure per la TV3 que la Gessamí (molt fan d'aquesta noia) feia un pastís de poma i canyella molt i molt semblant a un que acostumo a fer jo i em van agafar moltes ganes de menjar-ne.

Així que aprofitant que la varicel·la ha entrat a casa nostra i estem aïllats de tots els subjectes susceptibles a la malaltia i malgrat també a que fa un temps primaveral i ens hem de quedar a casa, doncs aprofitarem per fer-nos un regalet i de pas buscar un entreteniment pel malaltó.

Ingredients:
  • 4 pomes reineta
  • 180gr de sucre
  • 4 ous
  • 150 gr de farina
  • 1 culleradeta de llevat
  • 80 ml oli de girasol
Elaboració
 
La Gessamí va fer primerament les pomes al forn amb canyella, jo així no ho he provat però de ben segur que queda espectacular, jo simplement vaig tallar 2 pomes a trossets petits i les vaig reservar en el suc de mitja llimona.

Separem rovells i clares i montem les clares a punt de neu amb una miqueta de sal.

Montarem els rovells amb el sucre i a poc a poc hi anirem afegint l'oli.

Tamissarem la farina i el llevat i els abocarem als rovells.

Afegirem les dos pomes a trossets i ho reservarem ala nevera, mínim 30 minuts.

Preescalfarem el forn a 180ºC i laminarem les altres dos pomes ben netes.

En una recipient per al forn hi posarem la massa i les làmines de poma ben atapaïdes. Espolvorejarem sucre i canyella per sobre i ho posarem al forn 50 minuts.

Un cop refredat ho treurem del motlle i si volem ho podem pintar amb melmelada de préssec, per tal d'escampar-la millor la podem escalfar una micona. Aquesta vegada no ho he pintat i l'he deixat només amb el sucre i la canyella, aquest pas és opcional.



BON PROFIT

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada