dilluns, 9 de setembre del 2013

COOKIES

Sens dubte i amb permís de les Oreo, aquestes són les meves galetes preferides. He provat desenes de receptes de cookies, però tot i que em quedaven bones, mai ho eren prou, sempre em fallava alguna cosa, o s'estovavem al moment, o em creixien tant que em quedava una massa única un cop o posava al forn...

Suposo que de tants errors i de tantes intentones per trobar la recepta perfecta, finalment ho he aconseguit.

La recepta que us proposo suposa una gran quantitat de massa, que dóna, segons la mida, per unes 70-80 galetes. Evidentment si em poso a fer tantes galetes acabaria com un toixó i això no pot ser. Així que un cop em poso a fer la massa la faig tota, però en congelo la meitat. Avui per exemple vénen de visita uns tiets a casa, doncs al matí a primera hora he tret la massa que tenia congelada i després faré boletes i directe al forn. És molt útil i deixes a tothom content.

Aquesta recepta l'he extret de la pàgina de bakemania, us asseguro que hi ha unes receptes 10.

Ingredients:

  • 220 gr de farina normal
  • 60gr de farina de moresc
  • 185 gr de farina de força
  • 16 gr de llevat químic
  • Una culleradeta de bicarbonat
  • Una culleradeta de sal
  • 285 gr de mantequilla
  • 200 gr de sucre moreno
  • 225 gr de sucre blanc
  • 2 ous
  • 10 ml d'extracte de vainilla
  • 300 gr de xips de xocolata
Elaboració:

Utilitzarem dos bols. En un tamissarem les farines, el bicarbonat, el llevat i la sal.

Per altra banda barrejarem els sucres amb la mantega, fins a aconseguir una massa homogènia i de tonalitat marró clar.

Incorporarem els ous a la massa, un a un.

Afegirem la vainilla.

Ara barrejarem els dos bols, la mescla amb les farines i ho remenarem tot fins que tots els ingredients quedin incorporats i tinguem una massa homogenia.

Ara afegirem els xips de xocolata.

Taparem la massa amb paper film i ho reservarem a la nevera un mínim de 24 hores.

Escalfarem el forn a 175ºC. En una safata posarem paper sulfuritzat i farem boletes d'uns 2.5 cm de diàmetre deixant 4 dits de separació entre boleta i boleta, ja que s'expandeixen bastant. (en la meva safata de forn n'hi caben entre 12 i 14.

Quan les tinguem col·locades a la safata les  aplastarem lleugerament amb els dits. I hi afegirem uns granets de sal. 

Les courem durant uns 15 minuts. Traurem la safata del forn i les deixarem refredar uns 3 minuts. Aleshores ho passarem a una reixeta per tal que s'endureixin.

Quan estiguin ben fredes les guardarem tancades en una caixa de llauna. Així ens assegurarem que ens quedin cruixents durant més d'una setmana.



Les heu de provar perquè no tenen desperdici!!!
BON PROFIT!!!











14 comentaris:

  1. Sí que semblen bones, sí!! Apuntada la recepta, Montse!

    ResponElimina
  2. Mmmm m'encanten les cookies!!! a casa nostra s'acaven super rapid!! Quina pinta nena, t'han quedat delicioses! Petons,

    ResponElimina
  3. Sí que fan bona pinta... Bona idea aixó de congelar la massa, a vegades en faig masses i me les acabo menjant jo...

    ResponElimina
  4. jajja on estiguin unes bones galetes casolanes, que s'apartin les cookies i tota la brioixeria industrial!! molt bona pinta tenen i sembla que les pugui olorar i tot! genials! petons

    ResponElimina
  5. Dons mira, si que la probaré, que li tinc unes ganes a la cookies. Petons. Yolanda.

    ResponElimina
  6. Fan molt bona fila!!! Jo normalment faig les de la Mireia Carbó que queden molt bones però amb les referències que has donat d'aquestes les haurem de provar si o sí!

    ResponElimina
  7. M'has convençut! les que faig jo m'agraden, però no són massa cruixents... així que provaré aquestes! si trobo farina de moresc, que no tinc ni idea què es!! ;)

    ResponElimina
  8. vaya que buena pinta tienen estas cookies!!y que grandotas se ven!

    ResponElimina
  9. ja li agradarien a les Oreo ser la meitat de bones! jijijiji. molts petonets guapa

    ResponElimina
  10. Que ricas galletas Montse, me llevo la receta a ver si las preparo para las mochilas del cole, deliciosas!!.

    Un besote enorme.

    Con mil sabores

    ResponElimina
  11. A MIS HIJAS SEGURO QUE LES ENCANTARÁN ESTAS GALLETAS,
    ME LLEVO LA RECETA PARA PREPARARLAS.
    UN BESO

    ResponElimina
  12. Aquestes galetes tenen una pinta impresionants.
    Muxuak

    ResponElimina
  13. Aquestes galetes tenen una pinta impresionants.
    Muxuak

    ResponElimina
  14. Que ricas, me encantan las cookies caseras!! Que buena pinta, besos!!

    ResponElimina