diumenge, 16 de juny del 2013

SANDVITX GEGANT

Aquesta recepta va ser una recomanació d’una companya del blog la Cocina de Camilni, per a un sopar informal d’amics, la veritat és que la presentació que ella ens ofereix de la recepta és una passada, la podeu veure aquí.

Jo la vaig adaptar una mica més als gustos dels invitats, per tant , no és tan espectacular però això no la fa menys bona. Us puc ben dir que si el feu és un èxit assegurat.

Tot i que la vaig fer fa unes setmanes encara no l’havia penjat, així que ara aprofitaré la recepta per participar al Memòries d’una cuinera, que aquest mes ens demanen una recepta de sandvitx, doncs aquí teniu el meu sandvitx gegant!



Ingredients:
  • Pa de motlle sense crosta
  • Formatge per untar
  • Formatge per gratinar
  • Tonyina
  • Maionesa
  • Formatge a talls
  • Pernil dolç
  • Tomàquet triturat*
*No poso quantitats ja que dependrà de la mida del motlle

Elaboració:
En primer lloc decidirem en quin motlle ho fem. Es pot usar un d’alumini que sempre ens facilitarà les coses. Com que jo no en tenia, vaig aprofitar un de vidre quadrat i en vaig cobrir la base i els laterals amb paper film per després poder treure el super sandvitx més fàcilment.

Barrejarem la maionesa amb la tonyina.

Ara només és qüestió d’anar posant capes al gust de cadascú.

En primer lloc posarem una capa de pa que el tallarem per tal que quedi perfectament encaixat dins el motlle, ha de quedar lleugerament atapeït.

Untarem una capa de tomàquet triturat. A sobre hi posarem una capa de maionesa amb tonyina i una capa de pa.

Afegirem una capa amb formatge en talls i una altra de pernil seguidament d’una de pa.

Afegirem una altra capa de formatge en talls i una altra de pernil i una altra de pa.

Untarem aquesta darrera capa de pa amb tomàquet i maionesa amb tonyina i acabarem amb una altra capa de pa.

Tapem el sandvitx amb paper film i a sobre hi posem alguna cosa pesant, per recomanació de La Cocina de Camilni jo hi vaig posar 4 envasos de llet i ho vaig deixar a la nevera durant unes 4 hores (pot ser menys temps)

Un cop ja el tinguem fred el podrem treure de la nevera i el desmotllarem.

Untarem tot els sandvitx amb formatge per untar i a sobre hi posarem formatge per gratinar i el posarem a gratinar al forn durant uns minuts. Així tots els formatges que conté es desfaran lleugerament.

El resultat és aquest:





Curiós? I al final no deixa de ser un sandvitx!!!

BON PROFIT!!!!


9 comentaris:

  1. Quina coincidencia, jo tambe tinc preparat per publicar el meu sandvits amb bexamel i gratinat. Aquest si que es gegant.
    Petons

    ResponElimina
  2. iieeaaaaaa!! aquest aquest!! aquest és dels meus!! gegant i a revosar de formatge! tu i jo fariem un bon tandem per muntar un negoci de sandvitxos post-festa! jaja petons

    ResponElimina
  3. I tant gegant, Montse!! éS genial! El de formatge i pernil dolç és un sanvits que té èxit assegurat, i si a més el gratines i el fas gegant... segur que vola!!! Petons

    ResponElimina
  4. Quina bona idea fer un sandvitx gegant!!! m'encanta!!

    ResponElimina
  5. super gigante y super bueno así con capas queda muy bien
    Peto

    ResponElimina
  6. Montse guapa, doncs el teu tampoc es queda enrrera!! Es veu fantàstic i molt apetitós... i com tu dius, no deixa de ser un sandwitx, però quin sandwitx!!! Jeje
    Un petonet.

    ResponElimina
  7. M'agrada molt la idea d'un sandvitx gegant, segur que m'animo a preparar-ne un aviat.
    Moltíssimes gràcies per participar.

    ResponElimina
  8. Que bo...i fet així gegant et quedes amb el personal, heheh. Caura aquest estiu, en pots estar segura!
    Ptnts
    Dolça

    ResponElimina
  9. amb betxamel?? ostres que bo ha d'estar! moltíssimes gràcies per participar. Petonets

    ResponElimina