dilluns, 16 d’abril del 2012

AGNOLOTTI DE BOTIFARRA AMB SALSA BICOLOR

Aquesta és una recepta que fa temps que tinc pel calaix, però que mai trobava el moment de passar-la. Així que aprofito el meu últim dia de vacances (d'aquí la meva desconnexió) per passar-vos la recepta.

La pasta és un dels plats que més m'agrada, així que aprofitant una recepta que va deixar la Roser de com fer pasta cassolana, i catalanitzant una mica la seva recepta de la morcilla, n'he tret una altra.

Els agnolotti és una pasta que ens recorda pel que fa a la forma, a una empanadilla. He triat aquesta forma, perquè ja veureu que és molt senzilla de fer (es necessita una mica de paciència) i queden tots bastant homogènis pel que fa a la forma. A veure que us sembla.

Ingredients per a la pasta:

  • 100 gr de farina integral
  • 100 gr de farina normal
  • 2 ous
  • Mitja botifarra negra
Elaboració de la pasta:

Per a fer la pasta barregem les farines i els dos ous, i la treballem amb les mans, fins a aconseguir una massa homogènia. 

Quan ho tinguem, l'anem estirant amb un rodet, o en cas que tinguem màquina per a pasta, doncs evidentment ho fem amb aquesta. 

Quan la massa tingui, uns dos mil·límetres ja en podrem fer els agnolottis. Agafem un motlle circular (en cas de no tenir-ne un got de cuina ens servirà) i anem fent cercles a la massa amb el motlle.

Buidem la botifarra de tota la seva carn i n'agafem pessics i els posem a l'interior de la massa. Dobleguem la massa per la meitat fent un semicercle amb el farcit a l'interior i el tanquem apretant el voltant amb la punta d'una forquilla.

Una vegada tinguem tots els agnolotti fets, ja podem posar la pasta a bullir. Com que és pasta fresca i si l'hem fet ben fina no ens tardarà gens a coure's. Posem una olla al foc amb aigua i un raig d'oli. Quan arrenqui el bull hi afegim la pasta. Quan tots els agnolotti estiguin surant la pasta estarà feta.


Com que la botifarra sempre em recorda al menjar a la brasa, vaig pensar que el podríem acompanyar amb unes salses també sortides de la brasa i que ja us vaig presentar fa uns dies. Així doncs hi posarem salsa de pebrot i salsa d'albergínia.

Ingredients i elaboració salsa de pebrot:


Ingredients i elaboració salsa d'albergínia:


I el resultat vindria a ser el següent:



Què us sembla? Que aprofiti!!!!

2 comentaris:

  1. Doncs, aixó es veu molt apetitós, m'han agradat molt les salses.
    Muxuak

    ResponElimina
  2. Em sembla genial aquest plat!! i com a plat únic!! a sobre amb l'acompanyament de les salses...un 10 et poso!! la pasta feta a casa és moolt millor!! ;)

    ResponElimina