dijous, 22 de desembre del 2016

CANELONS DE SANT ESTEVE

Amb les dates en que estem, no és estrany que us posi aquesta recepta. A casa nostra no fallem mai a la tradició i el dia de Sant Esteve mengem els canelons de carn.

Aquesta recepta és un tresor a casa nostra i és que es tracta de la recepta que ha fet tota la vida la meva àvia. L'any passat es va trencar el braç i ella no els va poder fer, així que em vaig oferir jo a fer-ho amb les directrius que ella em va donar.

He de dir que van quedar molt bons, però què tindran les àvies que sempre hi posen el seu toc especial als plats que els fan inimitables???



Aquesta recepta és per uns 50 canelons.

Ingredients

  • 800 gr de vedella a trossos
  • 350 gr de cap de llom
  • 2 pits de pollastre
  • 1 pastanaga gran
  • 1 fulla de llorer
  • orenga
  • 1 cabeça d'alls
  • 1 ceba gran
  • 1 tomàquet gran
  • Brou de carn
  • Conyac
  • Beixamel
  • 50 làmines de pasta per a canelons
Elaboració

En una safata al forn rostirem la vedella iel llom  juntament amb la pastanaga, els alls, les cebes, el tomàquet i les herbes aromàtiques durant uns 30 minuts a 175ºC.

Passats els 30 minuts afegirem el brou i el conyac i ho deixarem 5 minuts més.

Després afegirem el pollastre i ho deixarem fins que aquest quedi cuit.

Ho deixarem refredar abans de continuar, tot i que lo millor es deixar-ho dia per altre.

Ho picarem tot, jo ho faig amb la trituradora (1, 2, 3 que en diem a casa) però la meva àvia encara ho fa el triturador de carn de manovella amb el qual la carn no queda tan aixafada.

Ho posarem en una cassola, preferiblement de fang i hi afegirem una miqueta del suc que ens ha quedat del rostit i deixarem que es vagi escalfant a foc lent.

Per altra banda, prepararem uns 300 ml de beixamel (aquí teniu la recepta) un cop feta hi afegirem un rovell d'ou i ho barrejarem amb la carn que tenim a la cassola.

En una olla amb aigua bullent, farem les làmines de pasta seguint les instruccions del fabricant.

Quan estigui ben barrejat ja podrem preparar els canelons.

Jo normalment poso un drap dels de cotó a sobre el marbre de la cuina i hi vaig estenent les làmines de pasta perquè s'assequin. Les omplirem amb la carn que teníem a la cassola, ho enrotllarem i ho posarem en una safata de forn prèviament untada amb mantega.

Un cop a la safata prepararem més beixamel que abocarem per sobre els canelons i finalment hi posarem formatge ratllat.

Ho introduirem al forn fins que el formatge quedi ben gratinat.

BON PROFIT I MOLT BONES FESTES A TOTHOM!!!!

PD: Aquest darrer any he tingut problemes amb l'ordinador i he perdut moltes fotos entre elles la dels canelons de l'any passat, així que fins que no passi Sant Esteve no podré actualitzar aquesta entrada amb les fotos d'aquest any.

3 comentaris:

  1. Bonissims!!!Un plat que no por faltar a la taula, per Sant Esteve.
    BONES FESTES!!!

    ResponElimina
  2. oleee!! veig que has tornat al món bloguer!! que bons que són eh els canelons de tota la vida!! aquest any toca fer el sant esteve a casa meva així que, com no, he innovat, i faré canelons de marisc i bolets!! redeliciososss!! petons

    ResponElimina