dijous, 13 de desembre del 2012

CIGRONS AMB TONYINA

No sé quin és el motiu que els llegums siguin un grup d'aliments poc apreciats en general, apreciats en el sentit que no agraden a tots els públics malgrat les seves bones propietats.

A mi m'agraden molt en general, i precisament els que menys m'agraden són els cigrons, però és més per la textura que no pas pel sabor. Així que normalment els prefereixo com a acompanyament de carns o bé en l'escorregut del brou, però això no vol dir que no hi hagi plats boníssims basats en els cigrons.

La recepta d'avui és precisament una d'aquestes. És una recepta molt senzilla i que per poc que a un li agradin els cigrons, segur que aquest plat agradarà, ja que la resta dels ingredients són especialment atractius!

Ingredients per 4 pax

  • 1 ceba
  • tomàquet natural triturat (4 o 5 tomàquets)
  • 2 llaunes de tonyina en oli
  • 400 gr de cigrons
  • orenga
Elaboració

Si els cigrons són secs, els haurem de posar en aigua el dia anterior amb una mica de bicarbonat. L'endemà els bullirem amb aigua. Si els comprem cuits, ens estalviem aquest pas

Primer sofrgirem la ceba en una paella, quan estigui transparent i afegirem el tomàquet i el deixarem reduir lleugerament

Ja podrem afegir la tonyina a la paella i després els cigrons. Ho barrejarem tot i ho deixarem al foc uns 5 minuts.

Posarem els cigrons al plat i espolvorejarem una mica d'orenga per sobre.

Fàcil oi? A veure doncs si us aniemu una mica amb els llegums!

5 comentaris:

  1. A mi m'encanten els cigrons així :) Però hi afegeixo enciam, blat de moro i tomàquet natural, així que acabo fent "amanida" de cigrons ^^
    Pels dies que no sé què fer-me al tupper... Sempre m'acabo fent cigronets :)
    Són ben bons ^^

    Molts petons :D

    ResponElimina
  2. Fácil y rico, y además potente para los días de frío y lluvia como hoy.
    Besos!

    ResponElimina
  3. doncs a mi els cigrons són els llegums que més m'agraden , i saps, amb tonyina m'agraden moolt, i els hi poso a més salsa de tomàquet...així que ja veus, un plat dels meus! ;-)

    ResponElimina
  4. doncs a mi m'agraden totes les llegums i aquesta recepta m'encanta.

    ResponElimina
  5. Ràpid, fàcil, bo i nutritiu. A mi m'agraden molt els cigrons.
    Bona feina, Montse !!!

    ResponElimina