dissabte, 9 de juny del 2012

BRETZELS

Em sap greu actualitzar tan poc sovint el blog, però estic en un momnet d'impas a la  vida que fins que no estigui del tot situada no tinc massa temps per a res. Cuinar vaig cuinant, però actualitzar això ja costa més.

Ara a la feina em començat a fer horari d'estiu, és a dir, de 8 a 3 i és clar quan són les dues una comença a delirar amb el menjar. Així que l'altre dia no sé com va ser, amb la meva companay va sortir el tema dels Bretzels i lo bons que són i que bé que ens entrarien en aquella hora... Així que a la tarda vaig decidir provar de fer-ne per a l'endemà no només parlar-ne sinó també poder-los menjar i em vaig posar a buscar receptes.

Finalment, en una pàgina alemana (traduïda a l'anglès que sinó hauria estat missió impossible) vaig trobar la següent recepta, a veure que us sembla:

Ingredients:



  • 1 i 1/2 got d'aigua tèbia (got de nocilla, així ens entenem)
  • 1 cullerada de sucre
  • 2 culleradetes de sal
  • 1 paquet de llevat sec
  • 4 i 1/2 gots de farina
  • 2 culleradetes de mantega (en algunes receptes s'havia canviat per oli)
  • 10 gots d'aigua
  • 2/3 de got de bicarbonat
  • 1 rovell d'ou
  • Sal bretzel

Elaboració:

En un bol posarem l'aigua a uns 40ºC, sal sucre i el llevat. Ho deixarem actuar uns 5 minuts

Afegirem la farina i la mantega prèviament desfeta i ho deixarem 10 minuts més.

Amassarem tota la mescla fins que aquesta ja no se'ns enganxi al bol, aleshores ho passarem a treballar al marbre amb una mica de farina i ho treballarem força estona.

Ho cobrirem amb un drap sec i ho deixarem repossar 1 hora o fins que ens dobli el volum.

Encendrem al forn a la màxima temperatura.

Passada la hora ja podrem donar els formes desitjades al pa.

Un cop tenim les formes fetes les haurem de deixar reposar uns 30 minuts que aprofitarem per posar a bullir la resta de l'aigua amb el bicarbonat.

Quan el forn està calent hi posarem els pans sobre paper de forn untat amb oli durant 5 minuts i els treurem de nou.

Quan l'aigua bulli baixarem el foc i hi introduirem cada panet entre 1 i 2 minuts i els tornarem a posar en la safata de forn.

Els pintarem amb ou, hi posarem la sal bretzel o sal grossa i els posarem entre 12 i 15 minuts més al forn. El temps dependrà de la gruixura del pa.

Et voilà!!!!

2 comentaris:

  1. Te quedaron magníficos Montse, gorditos como a mí me gustan, ñam!!!

    ResponElimina
  2. Tenen un aspecte fabulós Montse, i de gust segur que també estan molt bons....m'encanten els granets de sal que tenen!! jiji! a seguir cuinant!

    ResponElimina