dilluns, 29 d’octubre del 2018

PANELLETS DE MONIATO

A casa sempre hem fet els panellets de patata però aquest any m'he decidit a probar-los de moniato.

Incialment em va decepcionar una mica la massa perquè no feia la típica olor de panellet a la que estic acostumada, però un cop els vam probar de gust, són boníssims, diferents però boníssims.

Així que ara no sé amb quin dels dos em quedo, sempre podem anar alternant un any amb patata i un any amb moniato.

Ingredients
  • 500 gr ametlla
  • 300 gr sucre
  • 150 gr moniato
  • 2 rovells
  • 1 clara
  • Pell d'una llimona ratllada
  • Ingredients varis per a fer els diferents tipus: café, pinyons, ametlla sencera, ametlla trencada, anís, coco, xocolata, codonyat…
Elaboració

En primer lloc courem el moniato al forn, a 200ºC entre 60 i 90 minuts. Jo aprofito per fer una fornada de moniatos i així ja tenim postres per uns quants dies. Emboliquem els moniatos amb paper d'alumini perquè si després no els hem de consumir es conserven millor mantenint-los embolicats.

En un bol batrem l'ou amb el sucre i seguidament i afegirem la resta d'ingredients. Ho amassarem durant força estona.

Deixarem la massa reposant durant 24 hores.

I ara ja podrem donar forma al panellets, barrejant-los amb la resta d'ingredients escollits.

Els enfornem amb el forn preescalfat a 180ºC durant uns 12 minuts o fins que els vegem torradets.

Vinga animeu-vos que encara sou a temps de tenir-los fets per al dimecres al vespre.



BONA CASTANYADA A TOTHOM

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada