dissabte, 27 d’octubre del 2012

MELMELADA DE MÓRES

Ja sé que arribo una mica tard amb les móres, però és que vaig fer la recepta fa força temps i me'n havia oblidat completament, així que us la posaré avui.

Cada vegada que anava a passejar per la muntanya i les veia em deia, ja m'he tornat a oblidar la bossa per recollir-ne, ja quasi a final de la temporada un dia em vaig enrecordar d'agafar-la i en vaig recollir uns 300 grams. Com que era final de temporada ja eren una mica massa petitones i, per tant, tenien una mica massa de granet, així que us recomano que les agafeu en plena temporada i així aconseguireu que la melmelada tingui una textura perfecte.

Ingredients:

  • 1000 gr de móres
  • 700 gr de sucre
  • el suc d'una llimona
  • un got d'aigua*
Elaboració:

Netegeu amb aigua les móres.

Posarem les móres en una cassola a foc fort i amb una forquilla les aixafarem lleugerament. Si no us agrada trobar-ne trossos, les podeu passar pel turmix.

Afegirem el sucre i el suc de la llimona (si us agrada més o menys àcid, si no us agrada àcid no cal que el poseu), i ho courem tot a foc fort anar removent tot sovint i alhora aixafant-les per tal que trenguin tot el suc. * si tenen poc suc podem afegir un got d'aigua

Segons com vagi la cocció, o si la melmelada us agrada més espessa o més líquida jo us recomano posar-hi un got d'aigua.

Ho tindrem al foc uns 20 minuts.

Amb la melmelada calenta, omplirem els pots prèviament esterilitzats*. Els taparem i els deixarem cap per avall perquè es faci el buit.


*Per esterilitzar els pots el més fàcil és cobrir-los d'aigua i fer-los bullir durant 10 minuts.

3 comentaris:

  1. quina sort, poder tenir mores silvestres recent cullides! jo no em vaig ni enrecordar de la temporada de mores, mira que et dic!! m'ha agradat molt el comentari que m'has deixat....quin cas! aquestes mermelades son tant bones que me les menjo a cullerades, enlloc de posar-la a la torrada!

    ResponElimina
  2. Doncs ja ho saps....bosses i tuppers per a anar d'excursió! mai se sap què pots acabar recol·lectant, hehehehe

    ResponElimina
  3. Que bo. Que ben escrit. Com conserves el català. Ja ens diràs quin dia ens baixes un pot ben desinfectat d'aquesta melmelada i nosaltres tindrem el beure preparat.

    Amadeu

    ResponElimina