divendres, 5 de juliol del 2013

ORADA AL FORN AMB LLIMONA

Si aneu llegint el meu blog coneixereu els problemes que tinc amb el peix. No és que no m’agradi és que tinc fòbia a les espines. Però ves per on, l’altre dia vaig anar fer la compra i a la peixateria tenien unes orades precioses i força bé de preu, així que em vaig animar a comprar-les i em vaig armar de valor per poder-les menjar amb paciència i anar traient les espines a poc a poc. Sóc com una nena petita, el Sebas sempre m’ho diu.

Us asseguro que si no fos precisament per les espines (i pel preu en segons quines èpoques de l’any), aquest és un plat que menjaria tot sovint. A més hem de tenir en compte que és un peix ric en omega-3, tan bons per a la nostra salut cardiovascular.

Anem pel tema que ens interessa


Ingredients per a 2 persones:
  • 2 Orades (250-300gr)
  • 1 patata gran
  • 50 ml de vi blanc
  • 1 llimona
  • Julivert
  • Oli
  • Sal
  • Pebre
Elaboració:
Tallem la patata en làmines fines. Untem amb oli la safata que anirà al forn i hi posem les làmines de patata.

En el morter posem julivert tallat finet i el piquem amb una mica de sal i pebre negre. Hi afegim el suc d’una llimona, el vi blanc i un rajolinet d’oli.

Agafem les orades i les netegem, els hi traiem les escames, una mica de la cua perquè no es cremi i el cap és opcional (jo li trec perquè això de veure l’animal sencer al plat sempre m’ha fet respecte, tot i que sé que queda molt més ben presentat)

Fem dos talls transversals a les orades fins al nivell de l’espina central.

Tallem dos rodanxes de llimona i les partim per la meitat, introduïm cada meitat en un dels talls.

Posem les orades damunt la base de patata.

Amb la pell de la llimona sobrant farem pols de llimona, triturant-la al molinet i l’escamparem per sobre les orades.

Hi afegirem la barreja que hem fet al morter i l’escamparem per sobre les orades i les patates.

Introduirem la safata al forn a 150ºC durant 40 minuts i ja les podrem servir. I com sempre:




MOLT BON PROFIT

4 comentaris:

  1. Boníssima la orada al forn amb patatetes! i no et pensis, a mi les espines també em tiren una mica enrera quan he de menjar peix!

    ResponElimina
  2. Una orada, bonissima amb les seves patatetes, ummm.
    Montse, al Mercadona venen unes orades laminades sense espines que estan molt bè, prova-les
    Bon cap de setmana.

    ResponElimina
  3. es un dels meus plats de peix preferit, la orada al forn! les patates pero, son la clau! petons

    ResponElimina
  4. Jo sempre faig la orada com tu, però mai havia posat la pell de la llimona en pols per sobre. Mol bona idea !!! la pròxima serà així .

    Bon cap de setmana a tothom.

    ResponElimina